Log in

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
Please select your page

Tercera Festa Catalana falconera de la temporada

L’última actuació abans de la XIV Trobada de Colles de Falcons ha sigut aquest dissabte, 4 de juliol, a la Festa Catalana. Aquesta vegada, la colla de falcons convidada han sigut els anoiencs Falcons de Vilanova d’Espoia que juntament amb els Gegants de la Barceloneta hem sigut els encarregats d’oferir al públic (majoritàriament turistes) un petit tast de la nostra cultura popular i tradicional.

L’actuació ha començat amb una petita entrada per separat de cada colla i seguidament, 3 rondes de 2 figures que s’han fet alternades i una vegada finalitzades, les 2 colles falconeres han fet una Escala de 7 conjunta, on les faixes vermelles i bordeus s’han barrejat a dins de la mateixa figura .

L’entrada l’hem fet amb dos Pilars de 3 caminats, i finalment girats, seguits d’una imponent Escala Caminada.

Les primeres figures han sigut la Serra de 6 puntes amb 2 Pilars de 3 al mig seguida per la Pira 5x4 (amb bastants canvis de posició però molt ben treballada); en segona ronda ha sigut el torn dels Vols i les Piràmides de drets. Els Vols els hem presentat fent-ne 3 de diferents (un de 4, un de 4 coronat i un de 3 també coronat) simultàniament i de Piràmides de drets en vam fer 4 simultàniament (una de 4 i tres de 3). En l’última ronda vam dur tres Planxes amb 2 Ventiladors i seguidament l’escala de 8 amb puntes, en la qual també s’estrenaven canvis de posició.

Després de l’actuació hem parlat amb la Raquel B. i la Mercè Ch. ja que per a elles ha sigut una actuació una mica més especial que per a la resta. A continuació ho sabreu:

La Raquel ens comenta que ha pujat un pis i s’ha estrenat a la posició de 4 a l’Escala de 8. “Ja havia fet l’Escala a la posició de 5. Però al veure el terra més avall sembla que t’ho prenguis més en serio perquè imposa, ja que jo no tinc experiència castellera, tot i que t’hi vas acostumant”. Un gran avenç per la Raquel que porta només2 mesos amb nosaltres que acaba valorant l’actuació: “jo crec que ha anat molt bé perquè s’han fet coses arriscades i quan miraves a la gent del públic i els veies impressionats”.

La Mercè s’ha estrenat a la Pira 5x4 al segon pis de la rengla de 4 que va de cul al públic. “Ja l’havia assajat unes quantes vegades aquesta temporada però avui la tècnica ha confiat en mi i m’han posat en actuació i estic molt orgullosa i molt contenta que m’hi hagin posat”. A més a més, la Mercè ens diu que fa 11 anys que està a la colla i és la primera vegada que està tota la família a la Pira 5x4. “No m’havia adonat fins que m’ho han dit i m’he quedat molt sorpresa perquè fa molts anys que fem figures a la colla i ha sigut un plaer i un orgull poder estar tots 5 dins d’una figura tan important com la Pira 5x4. Ha sigut molt bonic”. Des de Falcons de Barcelona felicitem a la família Monell-Chaure per la seva primera Pira 5x4 familiar! Per acabar la mare de família ens valora l’actuació: “l’actuació ha sigut molt maca, hi ha hagut força assistència i hem fet figures grans com els Vols, que podríem dir que ja hem consolidat el Vol de 4 Coronat”.

Amb el suport de

AYUNTAMEN         GENERALITAT        DIPUTACION        CULTURA       LA CASA         FECPTBV2           FEDERACION

Atenció! Aquest lloc utilitza cookies, per recopilar informació estadística sobre la navegació. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta l'ús de cookies. Veure política